<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

Syysvisioni vielä jonkin aikaa sitten: ulkona satelee hiljalleen, herään ja käännän kylkeä mukavasti sängyssä. Nousen kaikessa rauhassa, juon teetä ja lähden uusine, ihanine saappaineni yliopistolle. Jos on hyvä ilma ja aurinko paistaa kirkkaasti, poljen pyörällä ja samalla katselen värikkäitä puita ja kuuntelen mp3-soittimesta hyvää musiikkia. Illalla polttelen kynttilöitä ja käyn kylvyssä. Ihanaa!

 

Jep jep.

 

 Maanantai (17.9.2007)

 

 Herätyskello piippaa:

"Krhkrh....voi vttuuu…onks nyt muka aamu?!?! Täällähän on vielä ihan pimeetä!" Hirvee kiire!! En ehi syödä! Äkkiä bussiin…minä millään pyörällä jaksa lähteä veivaamaan, kun on kerran korttiki…

"Klonks" ovi kiinni!

VOI PERSE!! VOI ELÄMÄN PERSE!! Avaimet jäi!! Nonni. Hyvä Outi, näin se päivä taas alkaa. No, kännykkä on sentään mukana. Soitan vuokranantajalle, sillä on mun vara-avain. Huh, hyvä! Se on kotona, meen luennon jälkeen hakemaan avaimet.

 

Yliopiston naulakot klo 9.50:

 

"No moiii!! Mitäs sulle kuuluu? Olit kuulemma Hesassa kesän, oliko mukavaa? Mullaki on kavereita muuttanu sinne ja ne tykkää kyllä asua siellä…"

Siis KUKA toi on? Nyt Outi mieti…mieti! Onks toi joku mantsalainen? Ei. Joku baarituttu? Ei. Apua, KUKA TOI OONNN?? No, vastaile vaan ja vaihda kuulumiset, kai se tulee ilmi mistä me tunnetaan…

Eiku joo…toihan oli exän nykyinen…joo, se sen oli pakko olla! Noh, ei se varmaan huomannu etten tunnistanut. Miks mä oon tällänen? Toisaalta aika hyvin näyttelin…oisko pitäny alkaa näyttelijäks…

 

Luentosali klo 10.05:

 

Aika vähän muute täällä tänään porukkaa. No, ne varmaan oottaa tossa ulkona eikä oo vielä tullu sisälle. Noh, mikäs tässä…harmi etten kauheesti tunne niitä muita. Täällä kyllä kukaan muukaan tunne toisiaan. No kaipa siinä ryhmätyössä sitte...

"Hei anteeks, mut mites meillä tässä kurssissa ne tentit oli? Niitähän on kaksi"

Kukas nainen tuo on...ihan vieraan näkönen...

"Siis MITKÄ tentit? Eihän meillä tässä kurssis mitään tent…siis MIKÄ kurssi täällä on? MISSÄ mä oon?"

"Niin siis täällä on metodologian jatkokurssi"

"Just, Tää ei sit ookkaan Hu 205?"

"Eikä ku tää on 206, kaksnollavitonen on tossa vieressä"

 

Nonii…eihän mulla vasta ookkaa ku viides vuosi täällä samoilla käytävillä, enkä osaa vielä oikeaan luokkaankaan mennä. Huh, no hyvä et ehin ennen ku kaikki paikat täyttyy.

 

Klo 12.40:

 

Voi perkeleeee…miten voi sataa näin paljon! Ja tää tuuli!!! Siis onks tää jotain pilaa!?!? Ja mulla ei tietenkää oo sateenvarjoa. Joo, onpa kiva kävellä pari kilsaa niiden avainten takia…ja nää saappaatki vielä! Tanssiminen kyllä onnistuu, mut nyt tää kävely alkaa tuntuu AIKA jäätävältä. JA MIKSEI TÄNNE SAAKELI MEE BUSSIT! Joo, omakotitaloihmisillä on kaikilla omat autot, ei sinne tarvii mitään bussireittejä laittaa… Ja sit viel nää kirjat! Lainasinpas taas kunnolla esseeaineistoa! Valehtelematta painaa viis kiloa tää mun laukku…saakelin saakeli... Joo…kasvatetaan luonnetta joo…nyt jos saan nuhan ni mä en kestä!

 

Noin pari tuntia ja montaa hermoa myöhemmin.

 

Keskusta klo 15.00:

 

Voi helevetin helvetti tätä TUULTA!! Tästä sateenvarjostakaa oo mitään apua! Siis onks tää varsi tehty jostain alumiinifoliosta?!?! No, mitä voi kuuden euron varjolta oottaa…mä lähen lentoon kohta ellen pääse jonnekin sisään.

 

Keskusta klo 16.00:

 

Missä kaikki bussit on? Kello on neljä ja missään ei kulje bussi? Ei tietenkään nyt kun mä oisin menossa kämpille? Siis ei voi olla totta! Sit sieltä tulee viis bussia peräkanaa samaan aikaan. Ja sen jälkeen taas joku parinkymmenen minuutin tauko…kuka ääliö niitä aikatauluja oikeen rustaa?!?! Hitto, tässä ajassa mä oisin jo kävellyt kämpälle. Tai oikeestaan voisin avata tän romuvarjon ja koittaa jos tuulenpuuska viskais mut Tuiraan…toisaalta kun toi tuuli näköjään tykkää vaihtaa suuntaansa sekunnin välein, ni mun tuurilla päätyisin jonnekin avomerelle...no jaa...

 

Oma kämppä klo 19.00:

 

Hohhoi, pakko pestä pyykkiä. Järkyt kasat vaatteita, onks toi nojatuoli tuolla vaatteiden alla? Noh, onneks täällä tosi harva pesee pyykkiä, voi viedä itse pyykit melkein millon vaan koneeseen.

Siis voi sielu! Nonni. "Rikki" Miten niin "rikki"?!?! No onkohan kukaan ILMOTTANUT siitä että kone on rikki. Loistavaa. Kuitenki joku huumoriveikko laittanut lapun ja pestä jurnuttelee itse vaan…

 

Että tällainen oli Outin "kirpeän raikas syyspäivä", päivä jolloin reippaat, omenanpunaiset posket loistaen iloitaan syksyn väriloistosta ja rauhallisista koti-illoista. Huomenna on taas uusi päivä! Voi ihanaa! Mitähän SE tuo tullessaan?